286

Shit alltså, när du kommer hem till en lägenhet där pappan och pappans bästa vän ockuperat soffan och ligger snarkandes med tvn på samt en syster som lånat din säng och du samtidigt är jättetrött men för all del får föräldrarnas stora säng för dig själv; varför somnar du inte? Eller det kanske du gör, men inte jag. Det var fyra timmar sen, och jag ligger och äter glass och lyssnar på arctic monkeys. Snart ska liksom min syster upp. Det är ljust ute. Och jag ska hämta ett glas vatten... Äh det blev mjölk istället. Mjölk. Urk! Det ger bara dålig andedräkt. När jag tänker tanken att jag låg brevid en kille som ville pussa mig när vi båda vaknat grimaserar jag och tycker synd om killen, för han skulle springa iväg när jag öppnade min mun och slå larm till polisen eller försvaret eller något. Hur som haver. Stängde jag av datorn och släckte lampan skulle jag säkert somna, men jag orkar inte, för det är för tråkigt.

Nu, efter fem minuters grabba tag i låret och dallra det fram och tillbaka, vet jag i alla fall vad som är planen imorgon, efter min fika med ett par vänner: gymma. FETT SKÖNT! Jag har liksom känt att det varit något jag längtat efter sen jag kom tillbaka från amerikatt, och nu föll en sten från min mage. Fan vad bra. Poäng till mig. Hjärnan - Magen, 1 - 0. Kul!

Nåväl, ska leta upp en bra film och somna till den tror jag, för nu efter gymminnet kändes det så rätt att leva sunt ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0