.

Mm. Nu är sovtimmarna komna och jag är inte ett dugg redo. Har precis kommit hem ifrån ett trevligt ställe med god mat och inspirationskällor. Sitter nu med alla mina inspirationer och idéer och försöker knåpa ihop en ritning på mitt kommande kök om jag får det som jag vill. Åh, vad jag kan illustrera det i hjärnan. Och åh vad mysigt det skulle vara. Och åh vad jag skulle ta folk i deras händer för att släpa dem hem till mig så att de kunde se mitt kök och sitta i mitt kök och äta i mitt kök och umgås i mitt kök. Och hallen sen. Den skulle vara minst lika fin. Där skulle jag sitta, mitt på det grå golvet och filosofera. Och skratta åt hur det såg ut innan. Och skratta åt hur lyckligt lottad jag var som hade en så fin hall. och skratta åt att det tog sådan tid men det blev så bra.

Nej, tillbaka till verkligheten. Den där köket har ett plastgolv föreställande träplankor. Och den där hallen har ett plastgolv föreställande kork. Skrattar ändå. Jag har ju trots allt livet i behåll.
Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0