god morgon

Se upp på klockan. Sju minuter över halv två, men det visar den jämt. Och sen ut genom fönstret, till gräddelina moln och flaxande måsar. Hör ljudet av dem, när de skriker. Hör ljudet av lastbilar som packar ut och in och ut. Och hör det monotoma ljudet från båtmotorer vid hamnen. Datorklockan visar kvart över fem, men jag kan inte sova. Jag tror att det var för ungefär två timmar sen småfåglarna började kvittra. Kanske en timme sen det började gry.

Det känns som att när som helst skulle jag kunna få ett infall. Börja med att äntligen städa iordning mitt stökrum. Eller så skulle jag vika origamimoln för att tejpa fast på väggarna. Men inte sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0