innan pengar/efter pengar

Det går att leva mysigt utan pengar också. Särskilt om man gillar att promenera, att baka och att rota kläder på gatan. Tänk bara va. Häromdagen tog jag en rask kvällspromenad sådär innan pengar flyger in och ger mig ett magiskt gymkort. Under promenaden, på Skånegatan, gick jag förbi Stockholms Stadsmissions ingång i hopp om att fynda något fint gratisplagg. Vad skådar mina ögon om inte den ljuvligaste lilla militärgröna XL-bomberjackan. Den tog jag. Och hej, idag var vi lediga. Istället för att mötas upp på något dyrt Gildafik med vännerna bjöd jag hem dem till mig för lite av Ylva och Anna hemmabakade hallongrottor, kaffe och alfapet. Och se, imorgon börjar helvetet tjugo minuter över åtta. Passar det inte utmärkt att baka iordning lite scones på kvällskvisten att smaska i sig när morgonen dödar?

Fast det suger ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0