2810


Sitter, som alltid, insvept i mitt gosiga duntäcke. Dricker karamelldoftande te och lyssnar på Nina Simone.
Att leva som mig är lyxigt.



Okej. Nu måste jag bara, innan jag återgår till att fullt ut njuta av Nina Simones underbara röst, få skriva om någonting rätt omärkvärdigt, men som besvärar mig.

På min gata i stan finns ett galleri där det ställs ut konst att titta på genom skyltfönstren. Nyligen fanns där en utställning som innehöll två uppstoppade djur, närmare bestämt ett får och en hund. Jag vet att dessa är äkta då jag har frågat. Jag är vanligtvis väldigt öppen när det gäller konstnärers olika sätt att uttrycka sig, men nu får jag en förskräckt känsla i hela magen så fort jag passerar galleriet. Visst ska konstnären få uttrycka sig genom att använda dessa uppstoppade djur, så länge det inte använts djurplågeri för att få fram resultatet, men jag tycker definitivt att det är fel av konstnären och de som ansvarar över vad som ställs ut att låta ställa ut något sådant i allmänhet när förbipasserande i stort sett inte har något val i att se denna underliga utställning. Kanske kan det vara så att jag har för lite information för att uttala mig, men jag brister liksom varje gång jag ser djuren som placerats av konstnären i förnedrande positioner. Nej, nu ska jag fortsätta njuta av musiken och teet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0