198

När jag såg ditt leende såg du bort. När du såg bort såg du stjärnornas sken. Och du lyssnade efter syrsan. När du såg bort försvann jag som stoft. När jag beblandade mig med syret och alla blinkande stjärnor. När jag inte fanns. Så, när jag fanns fanns inga ord. Att när jag närmade mig med handen blev allt tyst. Syrsan slutade spela sin melodi och du slutade andas. Pulsen saktade av. Hjärtslagen blev allt färre. Och alla stjärnor slocknade. Jag som bara ville prata. Som bara ville höra din röst. Som bara ville prata. Som egentligen bara ville höra min. Och vi gick om varandra och vi stannade inte för varandra och vi gick mot rött och vi blev överkörda. Och vi lyssnade inte och vi pratade inte. Och vi såg inte och vi hörde inte. Och vi kände inte efter. Och vi tänkte för snabbt. Och vi var aldrig lekfulla. Och du saktade ner. Och stannade kvar vid en korsning. Och du bestämde dig och bestämde fel.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Underbart fint Anna<3

2010-08-20 @ 00:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0