efter solsken kommer regn

En sån där bra dag. En bra dag. En bra dag, hade jag. I förrgår. Och solen sken och allt var bra, även fast det var måndag. Måndagar brukar vara lika med bajsdagar, men den här veckan var det allt annat än bajs. Så kom tisdag och regnet föll. Tisdag, som brukar vara den finaste dagen på veckan, för att den är stolt och kort på schemat, blev den där bajsdagen. Allt blev jobbigt. Mattias blev framför allt jobbig, och förvärrade alla jobbiga och mindre jobbiga händelser under dagen.

Idag är det onsdag. Det är mulet, och mitt hår har tagit formen av helvetet självt. Jag vet inte vad jag ska ha på mig, och jag ska ta bussen om tjugo minuter. Men idag finns det hopp i min kropp om att allt inte blir en komplott. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0